2 juni

Dagarna går och kattungarna blir större och större :) Det är dags att dom små smakar lite på mat så därför testade jag de idag men det slutade med att både Oskar och Linus smetade in hela sina magar i maten och va inte alls intresserade, så dom fick bli tvättade på magen istället och därefter matas av mammsen som ätit klart :) Ett litet tag till så ska dom nu istället bara ha tillgång till hennes mat, dom går ju fram och är intresserade av henne när hon äter och då kanske det också är lättare att lära dom äta ihop med mamma :) Dom springer ut mer och mer för varje dag och det är faktiskt riktigt mysigt, idag kom det lite danska barn som är här på semester med sin familj och ville kela med dom :) Såklart blev dom kära i sötnosarna :) Hur kan man inte? 
Själv idag har jag städat hela huset för på Måndag åker jag till Uppsala i fyra dagar och vill komma hem till ett fint hus, dock är ju mannen min själv hemma så jag lär väl komma hem till något som liknar en ungkarls lya :) Har även lite små pyssel med Noa att göra idag, blandannat att rensa öronen och tvätta inflammationen i förhuden.. det blir också en god middag som består av kotletter, klyftpotatis, svampsås och primörer :) mycket ointressant, dock har jag upplevt kattungarnas första fajt, och den beståd självklart av grabbarna som gick varandra på nerverna, dom bet i varandra och gnällde :) Försökte fota men det syns inte, och det var för mörkt för att filma :/ typiskt, men det kommer väl fler tillfällen :D Blev även att mysa lite med dom imorse när de va så nyvakna :D Myspys, Här kommer lite bilder från idag med :D!
morgon mys i lådan :) Kattungarna går nu själva upp och lägger sig i lådan och då låter Blinda dom vara där nu :)
Oskar vaknade lite av blixten! Nyvaken och nyfiken liten filur :)


Och direkt efter de vaknade Linus ;)


Tålmodiga mamman :)


När kattungana nu ändå är vakna så är det bus som gäller! Oskar :)
Här är en dålig bild på när små bröderna försöker ta död på varandra :)



Blinda ser typ drogad ut :) Men söta är dom!


Här försöker Linus äta upp min fot, man ser typ hur arg han är :) buse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0